حرکات اصلاحی بانوان

امروزه با افزایش هزینه های درمانی و درد و رنجی که افراد آسیب دیده از صدمات اسکلتی- عضلانی می کشند، اهمیت و پیشگیری از این نوع صدمات بسیار پر رنگ تر از گذشته شده است. همچنین سبک زندگی شهری و آسیب های ناشی از کار زیاد مانند نشستن طولانی مدت پشت میز یا حتی ایستادن زیاد هنگام کار همگی می توانند مشکلات جدی برای مفاصل و ستون فقرات ایجاد کنند.  ورزش می تواند راه حل مناسبی برای پیشگیری و بهبود شرایط جسمی در مقابل این صدمات باشد، مانند حرکات اصلاحی برای بانوان که در چند سال اخیر توانسته مخاطبین خود را در بین  افراد جامعه پیدا کند و همچنین نتایج مناسبی را برای این افراد به ارمغان بیاورد.

لازم به ذکر است اگر این شاخه ورزشی زیرنظر افراد متخصص قرار نگیرد عواقب و نگرانی هایی را به وجود می آورد. حرکات اصلاحی بانوان با تمرکز بر روی حذف حرکات پرخطر برای افراد و همچنین کمک به حرکات مفاصل و عضلات مربوطه می تواند تا حد بسیار مناسبی از صدمات احتمالی آسیب های اسکلتی عضلانی جلو گیری کند. متاسفانه شیوع صدمات ستون فقرات مانند کمردرد و گردن درد در افراد جامعه بالاگرفته است که علل اصلی آن می توانند ضعف عضلات اطراف ستون فقرات و همچنین نداشتن اطلاعات کافی از حرکاتی که می تواند به این اندام آسیب برساند را نام برد. دربعضی مراکز ورزشی حرکات اصلاحی زیر نظر مربیان رشته های متفرقه انجام می گیرد که خود این عمل باعث احتمال افزایش آسیب در ناحیه آسیب دیده می شود. رشته حرکات اصلاحی بانوان کمک شایانی در زمینه پیشگیری و همچنین توانبخشی در ناتوانی های اسکلتی و عضلانی مانند ستون فقرات، شانه ها، زانوها و ضعف های عضلانی مرتبط به این مفاصل برساند.

حرکات اصلاحی جهت درمان دردهای عضلانی

دردهای عضلانی بسیار همه گیر هستند. عمدتا افرادی که دچار درد عضلانی می‌شوند، عامل آن را به راحتی پیدا می‌کنند زیرا درد عضلانی در بیشتر موارد به دلیل استرس و فشار زیاد، کشیدگی، استفاده بیش از حد از عضلات و آسیب به آنها در حین کار یا ورزش و فعالیت بدنی ایجاد می‌شود. درد در اثر کشیدگی عضله بسیار شایع است. و اغلب به دنبال فعالیت فیزیکی شدید ایجاد می‌شود. درد ناشی از کشیدگی عضله می‌تواند خفیف تا شدید باشد. با این حال بیشتر این دردها خفیف هستند و نیازی به درمان ندارند. کشیدگی عضلات بر تاندون‌ها نیز اثر می‌گذارد. تاندون بافتی است که عضله را به استخوان متصل می‌کند. این آسیب بیشتر در ناحیه ساق پا، ران و کشاله ران ایجاد می‌شود. از سایر علائم کشیدگی عضله می‌توان به گرفتگی عضلانی و احساس سفتی یا حساسیت در عضلات اشاره کرد. از دیگر بیماریهای منجر به درد عضلانی می توان به فیبرو میالژیا (نوعی بیماری عصبی)، عفونت ها، بیماریهای خود ایمنی وکمبود پتاسیم اشاره نمود. حرکات اصلاحی برای بانوان می تواند سبب درمان دردهای عضلانی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص  با کارشناسان ما تماس بگیرید.