دستگاه میها بادی – EMS

EMS مخفف Electrical Muscle Stimulation  به معنی برانگیختن الکتریکی عضلات می باشد. سرآغاز اصلی EMS از علم فیزیوتراپی می باشد که در آن با استفاده ازا لکترودها، تحریک عضلات بدن انجام می شود. به صورت کلی جهت تحریک عضلات نیاز به پیامی با منشاء مغز یا فرمانده دیگری می باشد. یکی از بهترین وسیله ها برای ورزش ای ام اس دستگاه میها بادی تک (Miha-bodytec) می باشد.

جهت تحریک عضلات طبق فیزیولوژی بدن نیاز به پالس الکتریکی با فرکانس پایین می باشد. درتمرین EMS با تحریک الکتریکی و استفاده از عضلات اگونیست (موافق) وآناگونیست (مخالف) عضلات به صورت موثرتر و طولانی تر تمرین داده می شوند. در EMS زمانی که جهت پیشرفت عملکردی درعضلات با تمرینات معمول مورد نیاز باشد، بسیار کمتر است که مزیت بزرگ و قابل توجهی می باشد.

در EMS نیاز به جداسازی فرآیند تمرین قدرتی و استقامتی نبوده  و می توان EMS را به عنوان یک برنامه سیار جهت تمرین کامل بدن توصیف کرد.

دستگاه میها بادی بانوان

با ۲ جلسه تمرین درهفته با دستگاه میها بادی می توان به اهداف مختلف تمرین عضلانی دست یافت. با فعال کردن گروههای عضلانی اصلی با صرف زمان کمتر، عملکرد بهتری بدست آورد. حدود دویست سال قبل از میلاد، اشعه های الکتریکی به عنوان درمان سردرد استفاده می شده است. ورزشکاران با کارايی بالا، علاوه بر تمرین منظم برای افزایش قدرت و سرعت از تحریک عضلانی الکتریکی استفاده می کنند. میزوتراپیست ها از آن در درمان بیماران خود با تمرینات موثر بر بدن و مفاصل و همچنین برای تمرین هدفمند استفاده می کنند.

گروه های هدفمند برای تمرین EMS

  1. زن و مرد(با هرسطح تناسب اندام)
  2. مدیران
  3. شهروندان بزرگسال
  4. ورزشکاران
  5. افرادی که لزوماً نمی خواهند در یک استودیو تمرین ببینند.
  6. دونده ها و ورزشکاران استقامتی
  7. ورزشکاران حرفه ئای با هدف تقویت عضلات استقامتی و سرعتی
  8. افراد با زمان کم
  9. افراد آسیب دیده
  10. افرادی که به دلیل مصدومیت یا بیماری های خاص درتمرینات محدودیت دارند.
  11. نوجوانان ( بالای ۱۸ سال)
  12. افرادی که از بیماری رنج میبرند(جزء موارد منع مصرف)

تمرینات EMS درعضلات کف لگن هم موثر است. مشکلات بی اختیاری و ضعف های کف لگن برای زنان بسیار مهم است. بارداری و بارهای شدید لگنی موجب این اختلال می شوند. مطالعات نشان می دهد که این علائم در حدود ۷۵ درصد پس از ۶ هفته تمرین EMS از بین می روند. تمرینات EMS برحسب تحقیقات برای کم کردن چربی بدن و افزایش حجم عضلانی و درنتیجه تناسب اندام بسیار مناسب هستند.

جلیقه میها بادی
miha-bodytec

میدان مغناطیسی قوی در دراز مدت منجر به صدمات جبران ناپذیر روی بدن ورزشکار خواهد داشت. به همین دلیل دستگاه میها بادی تک از سیستم های سیم دار استفاده می کند.

سایر برتری های EMS میها بادی تک

جلیقه های بسیار سبک که از نانو تکنولوژی استفاده شده است که باعث می شود ورزشکاران در طول تمرین بار بسیار کمی تحمل کرده و راحت تر حرکات ورزشی را انجام دهند. همچنین الکترود های بکار رفته در این جلیقه قابل شست وشو می باشند.

برتری دیگر دستگاه میها بادی تک استفاده از کنترل های پیچشی یا مان مکانیکی به منظور تغییر و تنظیم قدرت پالس های حین تمرین است. اکثر دستگاه ها با بالاترین کیفیت هنگام برخورد با رطوبت بدن امکان خطا دارد اما این دستگاه با دقت و کیفیت بالای خود در چنین شرایطی خطا ندارد.

کارت ذخیره اطلاعات (RF-ID) هم یکی از برترین های دستگاه میها بادی تک  است که ورزشکار با تهیه این کارت امکان ضبط کلیه برنامه های تمرینی را دارد و درصورت مراجعه به شعب دیگر تمرین های قبل در دسترس می باشد.