تی آر ایکس

تی آر ایکس وسیله ای ورزشی و مدرن است که امروزع توجه بسیاری از افراد ورزشکار و ورزش دوست را به خود جلب نموده است. ورزشی که با استفاده از این وسیله انجام می شود نیز همان تی آر ایکس (TRX) نامیده می شود. امروزه کلاس های تخصصی TRX  بسیاری در دنیا در حال انجام است که تخصص، این رشته ورزشی را وسیع تر می کند از جمله TRX با یوگا، TRX با پیلاتس و همانطور که اشاره شده برای تمام رده های سنی و جسمی از افراد عادی گرفته تا ورزشکاران حرفه ای و حتی معلولین جسمی تمرینات و برنامه های گسترده ای دارد. به همین دلیل ورزش تی آر ایکس بانوان در باشگاه ملورین که در شرق تهران در خیابان شهید عراقی واقع شده بصورت کاملا تخصصی در حال آموزش توسط مربیان با تجربه می باشد.

یکی دیگر از کاربردهای وسیع تی آر ایکس در کلینیک های تخصصی ورزشی است که امروزه فیزیوتراپ ها از این وسیله برای انجام یکسری حرکات برای درمان گرفتگی عضلات و مفاصل از آن استفاده می کنند. در مقایسه با سایر ورزش های با وزن بدن مثل صخره نوردی، شنا و ژیمناستیک، ورزش TRX توانسته بهترین جایگاه را داشته باشد چرا که شما قادرید تمرینات تی آر ایکس را در هر جا و هر زمان و با هر شرایطی بدون نیاط به امکانات و بدون خطراتی مانند سقوط یا پرت شدن و یا مشکلات گرفتگی عضلانی و غیره انجام دهید.

تمرینات افزایش انعطاف پذیری و قدرت تحرک تی آر ایکس

تمرینات کششی تی آر ایکس، انعطاف پذیری و قدرت تحرک بدون را بهبود می بخشد و شما می توانید  حرکات کششی را در هر دو حالت پویا و استا بر روی عضلات و تاندون ها قبل و بعد از تمرینات انجام دهید و دیگر نیازی به کسی برای کشش بدن خود ندارید. شما می توانید تمام حرکات کششی را به تنهایی و با یک وسیله انجام دهید و بدین وسیله از خطرات احتمالی در ورزش جلوگیری کرده و حرکات بدون درد را از طریق طیف وسیع و کاملی از حرکات توسعه دهید.

تمرینات TRX از طریق آویزان شدن حرکت بزرگی در انجام کارآمد و موثر تمرینات ورزشی است و مرزهای میان تحرک، انعطاف پذیری، قدرت بدنی و هماهنگی و افزایش توان قلب را در قالبی بی نظیر و کاملا عملکردی از میان بر می دارد. امروزه حتی بعلت حرکات کششی مناسب و انعطافی در تی آر ایکس بسیاری از فیزیوتراپ های ورزشی از این وسیله در تجهیزات خود برای مشکلات عضلانی استفاده می کنند.

به علت مزایای گفته شده این وسیله توانسته نه تنها به عنوان ورزش اصلی آمادگی جسمانی ارتش نیروی دریایی و باشگاه های ورزشی مطرح باشد بلکه در بسیاری از مشاغل از جمله مدیران و آتش نشانی ها، مدارس و امدادگران در مکان خود به عنوان بهترین وسیله آمادگی جسمانی معرفی گردیده است. بسیاری از تیم های معروف دنیا از جمله تیم فوتبال “لیورپول”  و باشگاه های اروپا از این وسیله استفاده می کنند.

صورتی که ساکن شرق تهران هستید برای ثبت نام ورزش تی آر ایکس در مجموعه ورزشی ملورین ویژه بانوان با ما تماس بگیرید.

میزان کالری مصرفی در ورزش TRX

به علت آویزان شدن از بند و حفظ تعادل، شما کالری زیادی را که از ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در ساعت می باشد را با توجه به نوع برنامه می سوزانید و در حرکات ابتدایی با TRX که به سرعت بالا طراحی شده ، می توانید  بدن خود را گرم کرده و چابکی زیادی داشته باشید همچنین در حرکات پایانی بخاطر حرکات کششی، بدنی انعطاف پذیر خواهید داشت. این وسیله ورزشی تمام شرایط مهم که در آمادگی جسمانی لازم می باشد را از جمله استقامت، مقاومت، چابکی، انعطاف پذیری و تعادل را در یک زمان دارا می باشد از طرفی در تمرینات با این وسیله ورزشی شما از نیروی جاذبه و حرکت استفاده کنید تا بتوانید از عضلات خود برای تغییرات در کل بدن کمک بگیرید. تمرینات با تی آر ایکس قدرت و تعادل را در یک زمان انجام می دهد و این موضوع به سیستم عصبی بدن کمک می کند و شما می توانید به سرعت به بدن خود شکل داده و بهترین نتیجه برسید.

در صورتی که ساکن شرق تهران هستید برای ثبت نام ورزش تی آر ایکس در مجموعه ورزشی ملورین ویژه بانوان با ما تماس بگیرید.